Wednesday, January 14, 2009

Liza Marklund och Monica Antonsson invecklade i lögner

Standardiserad Information står alltid upp för medborgarnas intressen. Nu de senaste dagarna, när debattens vågor har gått höga om Liza Marklunds bok "Gömda" och Monica Antonssons "motbok" mot densamma, kan Standardiserad Information avslöja den chockerande sanningen: båda ljuger. Att detta är med sanningen överenstämmande bevisas av att vi under en längre tid haft kontakt med den man som verkligen ligger bakom misshandeln av kvinnan som i Marklunds bok kallas "Maria", och han förkastar båda beskrivningarna.

Mannen, som vill bli kallad "Houssadour", har gått med på en kortare intervju för Standardiserad Information. Trevlig läsning!

SI: Du har ju verkligen hamnat i hetluften.

H: Jo, och mer kanske det blir! Och mer vill jag att det blir. Jag har tyckt boken skriver om mig som mindre manlig. Men jag är manlig och jag ska säga att det är jag stolt över.

SI: Vad ingår i mansbegreppet tycker du?

H: Man styr hushållet, va. Och man ser till att kvinnan sköter hemma medan mannen sköter borta. Som det står i den heliga Quran, mannen beskyddar sitt hem. Och om frun inte gör sitt då måste hon få aga ibland. Alltså det är vad Quran säger inte jag.

SI: Vad tycker du om demokrati?

H: Skräp alltså. Alltså demokrati vad är det? Det är när vita män vill kolonialisera arabvärlden och Afrika. Det är demokrati, det! Förra valet röstade jag på Hizb-ut-Tahrir. Vi vill ha ett land fritt från haram och onda influenser.

SI: Det låter ambitiöst.

H: Jag har alltid lyckats med vad jag gjort!

SI: Visst. OK, det var inte så mycket mera, förutom att du menar att både Liza och Monica ljuger?

H: Som fan!

SI: Kan du specificera?

H: Jag kommer från Syrien, inte Libanon. Först och främst så har det inte varit krig där jämt men jag har varit i Libanon och där krigar dom jämt! Krig hela jävla tiden.

SI: Det låter inget vidare.

H: Nej! Och dessutom så skriver Liza att jag jagade den här kvinnan genom Sverige. Kanske jag gjorde, men man behöver faktiskt inte åka över hela landet för att få reda på var någon bor. Så hon ljuger. Och Monica påstår någon person i Oxelösund är jag men jag är jag, Houssadour!

SI: Tack för oss.

H: Hejdå.

Standardiserad Information lovar att återkomma med mer beskrivningar av detta intressanta fall allteftersom det utvecklas. Svårigheterna att få fram sanningen bör dock, över tid, lösas av att bloggarna samarbetar mer. Detta är ett av ämnena för ett kommande inlägg.

No comments: